Monday, February 11, 2008

Plåster


Så kan det gå när man slirar i gruset utanför Mormor och Morfar... eländes grusiga cykelbanor. Ska förtydliga: han sprang inte ens utan skulle vända lite snyggt. Tappra lilla kalaspuffen grät i mindre än en minut, sen glömdes det onda bort. Mycket senare på kvällen kom vi på att vi skulle kolla hans knä. Det var ett rejält skrubbsår som krävde TVÅ plåster. Där kom det. Första gången det kom blooood. På mitt barn. Ajajajajaj. Tror det gjorde ondare på Mamman än på sonen.... Han har klarat sig väldigt länge tycker jag - dryga 4 år. Visst, han har slagit sig förut, men det har varit småsår, på dagis mest, och jag har inte varit med då. Nu var jag med. Och jag fick trösta, det kändes bra. Är ingen hönsmamma egentligen, men igår var jag det en liten stund. :-D

No comments: