Thursday, December 6, 2007

Lyxproblem?

Jaa, det kanske är så det är med min ovilja inför helgen. En vän frågade idag "får du alltid allting som du vill ha?". Tankeställare. Nej, det får jag inte men ganska ofta.

Ska nog lägga ner oviljan och ta chansen att njuta av att vara med familjen och träffa världens gulligaste svärisar istället. För övrigt har H och barnen julpyntat lägenheten, när jag kom hem från kursen på Skapa i tisdags satt alla ljusslingor i fönstren mot gatan på plats, och adventssljusstakarna var på plats. Igår var vi på Maxi och storhandlade, jag köpte två hyacinter (that's a first!!!) med vaser och silversand och ett kit med kottar och annat att dekorera med... Det blev väldigt fint...

Är hemma och jobbar idag med, J är feberfri idag dock så imorgon får han nog gå till dagis.
Han låg i sängen till klockan tio idag så jag har hunnit jobba massor. Nu tittar han på tv och jag är vindögd av att formatera om en hjälpfil i Flare till Word...

Fick skatteåterbäringen igår också, YAY. Julen är räddad. Sååå skönt. Nu kan jag betala tillbaka lite skulder och ändå få pengar över till julklappar. Det börjar bli dags att tänka på det nu... gahhh. Måste ringa syrran och bestämma tid för vårt årliga julklappsrace på BR Leksaker, när vi köper till brorsans barn, både julklappar och födelsedagspresenter, tillsammans. Jag är ju barnexpert numera hahaha.

Den som vill ha ett gott skratt och ett bra uppslag till digital julhälsning ombeds gå in här:

2 comments:

Anonymous said...

Åh, har du fått din skatteåterbäring! Vår har ännu inte kommit och det är stora pengar jag väntar på. Tröttsamt!

Fanny said...

pyret: min kom in på kontot igår!