Sunday, December 30, 2007

Sista listan?

1. Gjorde du något det här året som du aldrig gjort förr?
Ja, jag spelade solo på stora scenen i Kungsan.

2. Höll du några av dina nyårslöften ?
Jag hade inget nyårslöfte.

3.Blev någon /några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Henrik och Beanna, Ann, Ann-Sofi, och säkert nån fler som jag har glömt nu…

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, inte nära. Men mina brorsdöttrars morfar dog i november.

5.Vilka länder besökte du?
Wales, Holland, Portugal.

6. Är det något som du saknar 2007 och vill ha år 2008?
Mera tålamod. Mera musik.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du att minnas?
Några dagar i mars när Loll och jag var i Wales och höll singer-songwriter-workshop. Den 11 juni, när vi var på holländskt bröllop…Den 16 juli när jag stod själv (jaja, med H som komp) på Stora Scenen i Kungsan.

8. Vad var din största framgång 2007?
Att jag började tycka att mitt jobb är roligt igen.

9. Största misstaget?
Hmmm… näe, jag kommer inte på något värt att nämnas, vilket säkert kommer att bita mig i svansen under nästa år… haha.

10.Har du varit sjuk eller skadat dig?
Näe, inte nämnvärt, förutom axeln då, men det är inte sååå allvarligt.

11. Bästa köpet?
Min Quickutz Revolution (scrapbookingverktyg)

12.Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder och scrapbookingprylar.

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, bandets 10-årsjubileum i december.

14. Vilka sånger kommer att påminna dig om år 2007?
Run med Indigo Girls, Stand still look pretty med The Wreckers och Idaho med Nerina Pallot.

15. Var du gladare eller mer ledsen jämfört med tidigare år?
Gladare.

16.Vad önskar du att du hade gjort mer?
Spelat och repat med bandet.

17.Vad önskade du att du hade gjort mindre?
Tittat på TV.

18.Hur tillbringade du julen?
Med familjen, både min egen lilla och med mina föräldrar och med Haralds föräldrar.

19. Blev du kär i år ?
Jag blir kär hela tiden ;-). Fast allra mest och allra oftast i min fina man.

20. Hur många one night stands?
Inte ett enda.

21. Favoritprogram på TV?
Prison Break, Dexter.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej. No news there…

23. Bästa boken du läst i år?
Räknas talböcker? I så fall Patient 67 av Dennis Lehane.

24.Största musikaliska upptäckten?
Nerina Pallot.

25.Något som du önskade och fick?
En digitalkamera och en DV-kamera i 40-årspresent av vänner och familj.

26 .Årets film?
Ingen aning. Går aldrig på bio.

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Firade 40… mycket ångestladdat men också vääääldigt skoj. Hade fest hemma med
efterföljande utgång med alla mina finaste vänner.

28. Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Många saker men jag väljer att se framåt och göra något åt det som jag kan göra något åt…

29. Hur skulle du beskriva du din stil är 2007?
Lite prydligare än vanligt på jobbet faktiskt, pga uppdragens art. Vågade gå i kort kjol igen, med stövlar till.

30. Vad fick dig att må bra 2007?
All musik, både den jag lyssnat på och den jag spelat, och alla roliga kurser på Skapa!

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Flera stycken i Prison Break… no names though… ;-), men jag säger bara Latinos Pralinos…

32. Vem saknade du mest när du var ensam?
H.

33 .De bästa nya människorna du träffade?
Alla fina coola tjejer i Pyssla Nostra, och Frederic. Pejvans syster Sanna fick jag också tillfälle att umgås lite mer med, även om hon inte är en ny person så…

4 comments:

Anonymous said...

Kul läsning! När det gäller lations i Prison Break tar jag för givet att det inte är T-bag du syftar på...

Fanny said...

pyret: han är inte latino. han är sydstatare.

Anonymous said...

Kul lista!
Gott Nytt År till dig och familjen!
Kram, Gunvor

Anna said...

Tack för listan, som jag raskt snodde till min blogg! :)