Thursday, March 13, 2008

H + F 10 år imorgon

Man blir nästan mörkrädd för tiden går så fort... imorgon är det 10 år sen H och jag blev ett par. Det var efter Little Failures 1-årsjubileumsfest... inte hade man anat att det skulle bli så här långvarigt då, när han var skadskjuten efter en jobbig skilsmässa och jag lika skadskjuten efter en märklig långvarig icke-relation med ett pucko som bara lekte med mig. Men vi hittade nåt gemensamt, nåt stabilt, som inte bara var för att vi var sårade. För det har hållit i 10 år nu!

Efter den där festen gick det ganska fort. Nyårsnatten mellan 98 och 99 friade H utanför min port på Skånegatan, sommaren 99 flyttade vi ihop och i oktober 99 gifte vi oss i New York. Jag har inte ångrat mig en sekund, trots att det var mycket som var kämpigt i början - jag var INTE medveten om hur tungt det är att gå från singel till styvmamma... men sen Jacob kom till oss 2004 har det varit lättare med det mesta.

Vi har barnvakt imorrn kväll och ska till Himlen och ta en drink först. Sen blir det middag på Imperiet. Och vi ska försöka låta bli att prata om barnen hahaha. Det låter som en klyscha men det är det man gör när man är gift, har barn och har barnvakt.

3 comments:

Anonymous said...

Vad härligt! Grattis på tioårsdagen!!!

Digidiva said...

Åååh söders snyggaste par har 10-årsjubileum!! Ha en faaaantastisk kväll & pussokram till er båda!

Anna said...

Grattis på 10-årsdagen och tack för den fina berättelsen om hur ni blev ett par! *rörd tår i ögat*
kramar från Anna