Wednesday, March 19, 2008

Sista rycket

på AlfaWall den här veckan, med manualprojektet som ska gå till tryck på tisdag klockan 16.
Stackars Martin, för då sitter jag på tåget från Järvsö med Jacob. *fniss*.

Men imorrn blir det heldag för oss, trots att det är skärtorsdag. Idag jobbade jag från kvart i åtta till fem, ovant för mig som brukar jobba 6,5 timme normalt. Men vi måste för att bli klara. Fast det är lite skoj också när det händer grejer hela tiden, bättre än att ha för lite att göra.

Och sen då, efter tisdag? Jag har värsta upplägget på gång uppdragsmässigt, som jag hoppas går i lås, det visar sig nästa vecka. Jag kan inte avslöja nåt nu, men ber om tumhållning. Det kan bli precis hur bra som helst! Det finns ett aber dock, som jag hoppas kan undanröjas. Därför har jag tagit saken i egna händer och egna initiativ, något jag hoppas ska löna sig. Snälla, håll alla tummar ni har för mig!

På lördag går minibussen med vår lilla familj + Sagas bästis Nora upp till Järvsö. Där ska vi bo en natt på vandrarhem, för att på söndagen flytta in i Lura-Petters Gård. Hahaha jag älskar det där namnet. På tisdag anländer ett gäng ungdomar och personal från H:s jobb, dom stannar till fredag. J och jag tar som sagt tåget hem på tisdag eftermiddag, och ska klara oss själva till på fredag kväll. Gahhh. Jag bävar. Hoppas ryggen håller.

På söndag ska jag för första gången på 25 år stå på ett par utförsskidor. HAHAHAHA. Bildbevis utlovas. Men jag tänker hålla mig i barnbacken, dumt att riskera något med min rygg och mitt dåliga knä. J ska gå i skidskola, och jag bara vägrar åka längdskidor ett år till, för det är så erbarmligt trååååååkigt att åka ensam.

Inga roliga bilder har jag att bjuda på idag, men efter helgen kommer det nog lite vintersportbilder. Apropå vintersport förresten, vad är det här för helsekotts konstigt väder? *hatar*. Nu ska det bli vååååår. Sådeså.

Dagens fniss
Förmodligen mitt ansiktsuttryck när jag insåg att jag förväntades känna till vad ett antal specifika delar på en reaktor heter och har för artikelnummer. Det var inte jag som fnissade, så mycket kan jag säga, men jag bjuder på det.

Dagens tråk
Vädret.

Dagens längtan
Vååååår.
Praliner.
Nästa lördag när jag ska träffa världens bästa Digi-Diva och partaja nånstans.

5 comments:

Anonymous said...

Oj vad det låter spännande med upplägget du inte avslöjar något om, men jag håller tummarna för dig ändå!

Ha det så trevligt i Järvsö!

Heliotropen said...

Jag håller tummarna både för uppdraget och på att du ska kunna hålla dig på fötter i skidbacken. Det kanske är som att cykla?

Heliotropen said...

Jag håller tummarna både för uppdraget och på att du ska kunna hålla dig på fötter i skidbacken. Det kanske är som att cykla?

fanny said...

pyret: tack för tumhållning
heli: jag hoppas det. fast det skulle se konstigt ut med en cykel i skidbacken *fniss*

Anonymous said...

Hoppas att du får en härlig påsk i Järvsö! Ta det lugnt på vägarna och se till att minibussen har vinterdäck - det behövs där uppe just nu!