Wednesday, November 7, 2007

Kurbad eller Jakten på fotstödet...

Idag fick jag min 40-årspresent från min syrra, hon hade bokat ett kurbad för 2 på Centralbadet. Problemet med kurbadet är bara att om man inte vill blöta ner hela håret och ansiktet, vilket varken syrran eller jag ville (är vi lika eller är vi lika - fåfänga alltså), så blir det svårt att ligga still när man sätter igång bubblandet. Det finns ett fotstöd i varje träbadkar, nån slags träkonstruktion med sugkoppar, men varken hon eller jag fick det att fästa i botten. Således tillbringade vi de första 5 minuterna med att fnittrande jaga runt fotstöden i det oljiga vattnet... sen gav vi upp. Jag fick mitt på plats efter ett tag, men lite för långt upp, så knäna stack upp. Sen satte vi på bubblet. Då kan man inte prata, så vi gav upp alla försök till konversation - det låter så inåt helskotta om bubbelaggregatet....

All in all var det en trevlig upplevelse, sen gick vi och fikade på Vetekatten. Nu är jag hemma, har städat lite och väntar på resten av familjen som är hos min exman och hämtar Sagas Nintendo DS. Har ingen aning om när de kommer hem, både H:s och S:s mobiltelefon verkar vara urladdade... Förresten, var är vår bärbara telefon? Jag hittar den inte nånstans... det måtte ha varit väldigt stressigt för H och barnen i morse *fniss*. Fortsättning följer...

No comments: