Tuesday, November 6, 2007

Nya utmaningar

på jobbet... just nu är det översättning till engelska av delar av en manual, otroligt skoj tycker jag! Och så ska det in en liten analys på max en vecka, och i december ska jag visst påbörja ett större dokumentationsuppdrag i Tumba - då blir det åååååka pendeltåg... haha. Men det går ju rätt fort till Tumba, jag bor ju nära Södra så det är lugnt. Varje fredag 8-12 ska jag vara på Albihns dessutom.

Tänkte på det nyss, när jag gick till mitt rum efter eftermiddagsfikat här på S & T-kontoret, att det är himla mysigt här. Gillar kontoret, gillar just nu t o m arbetsuppgifterna... :-D. Skönt.
Och ikväll blir det extrakick, för jag har kurs på Skapa. Inte mycket vila blir det, men det får gå. Axeln är fortfarande vidrig, försökte ringa en sjukgymnast idag men antingen var det upptaget, en faxton eller ett meddelande om att de inte kunde svara. Suck. Får prova igen i morgon. Måste nog ha lite hjälp med det här. Idag har jag inte tagit nån stark tablett dock, har försökt stå ut.

2 comments:

Anna said...

Från södra till tumba är väl inget, hihi. Men skämt åsido, det har faktiskt sina fördelar att pendla, man hinner läsa massor och lyssna på musik. Om det bara är en begränsad tid kan det ju t o m vara lite kul med omväxling. :)

Det låter förresten härligt att trivas så på jobbet! Själv är jag på ständig jakt. Det är hett på arbetsmarknaden, men det är tydligen inte jag... :(

Trist med axeln! Hoppas du får hjälp av sjukgymnasten så att du snabbt blir bra igen.

fanny said...

jag är talboksfreak numera. 20 minuter på pendeln låter som underbar uppladdning!