Friday, April 18, 2008

Min stövel tappade klacken idag...

hahaha. Alltså inte hela klacken utan själva sulan. Fanken vad konstigt det låter när man går då... helt ihåligt på ena sidan.... som tur var hände det nära Östermalmstorgs t-banestation och där fanns en snabbskomakare, så jag fick det fixat direkt. Men kan nån tala om för mig varför det är mobilförbud på en sko- och nyckelservice? Det satt tre skyltar vid disken, en i taket, en på kassan och en på en metallskylt på skomakarens tröja, med texten Mobilförbud. *hmmmmm*. Trots detta - ja, ni gissar rätt, jag SÅG DET INTE - fiskade jag glatt upp mobilen och uppdaterade min FB-status medan jag väntade. Men det kanske mest var pratförbud, inte surf-förbud... Han sa iallafall inget, skomakaren. Om nån kan upplysa mig om syftet med mobilförbud hos skomakaren vore jag tacksam.

Tänker dock inte ligga vaken och fundera över det, när vädret är så vackert och våren äntligen har kommit. Smolk i bägaren är dock att Kalaspuffen verkar sjuk. Det ringde från dagis när jag var på väg hem, han har ont i magen och hade somnat, inte velat ha mellanmål etc. Så nu ligger det ett ynklo i soffan med täcke och kudde och tittar på tv. :-(.

Åt förresten en grymt trevlig lunch idag, utomhus, med världens bästa Pejva. En bra start på en förhoppningsvis fortsatt bra helg!

2 comments:

Anonymous said...

Näe du, har inte en aning om varför en skomakare har mobilförbud! Kanske är personalen pratsjuk och föredrar att alla pratar med dem istället?

Anonymous said...

Dom kanske vill skapa en mobilfri zon för att folk ska lägga märke till det och fundera över varför???? ;)
Även här har sonen blivit hämtad med ont i magen - något som går?

Ha en skön helg!
Kram, Gunvor