Monday, April 21, 2008

Vimsigare än vanligt, resfeber och packningsproblem

Idag lyckades jag nästan sätta eld på köket när jag bara skulle sterilisera min linsbehållare i kokande vatten. Givetvis glömde jag bort alltihopa ända tills jag hörde ett fräsande, liksom poppande ljud från köket. Stanken var obeskrivlig. Jag är nu stolt ägare av en väldigt avant-gardistisk kastrull med bitar av smält plast fastbrända i botten. Och en fullständigt sabbad linsbehållare. Som tur är har jag några stycken i reserv...

Det måste bero på resfeber. Man vill ju inte gärna bli alltför lik sin mamma, men i det här avseendet är vi kusligt lika. Hon är exakt likadan som jag. Lika vimsig. Och nojjig. Argggh. Har börjat fundera på hur jag, som en gång åkte på skidweekend till Alperna (tors-sön) med 14 (ja, FJORTON!) topar i resväskan, ska lyckas klämma ner 6-7 scen-outfits i en normalstor resväska som jag ska dela med Loll. I resväskan ska också få plats sångmickar, kablar, necessär (inga vätskor i handbagaget, remember? måste vara århundradets mest opraktiska regel). Och skor. Argggh. Har insett att jag får begränsa mig till ett par skor att åka i och ett par som jag packar ner. Men vilka? Argggh igen.

Nåja. Man får ju ha handbagage också, 10 kg i formatet 40 x 55 x 20. Hm. Generöst va? Hahaha.
Eftersom vi har bokat varsin flygbiljett till våra gitarrer också kan man ju tycka att även gitarrerna borde få ha med handbagage, men tyvärr inte. Snåla Ryanair. Hmpf.

Och ETT handbagage. Man får alltså knöla ner sin handväska inuti handbagaget. Suck. Åtminstone medan man går på planet. Argggh för tredje gången (eller var det fjärde nu kanske?).

Till råga på allt ska vi åka med planet som går från Skavsta 07.40. Hahaha. Gissa när vi måste åka hemifrån typ 03.40. Men nu ska jag sluta gnälla, för det kommer att bli sjuuuukt skoj! Alltihopa. Så jag gnäller mest lite för syns skull!

3 comments:

Anna said...

Va, inga vätskor i handbagaget!? Trodde man fick ha småförpackningar åtminstone. Håller med, snacka om opraktisk regel! Hoppas det går bra med packningen och att ni får en fantastisk resa! Men tror jag nog ni får. Ser fram emot bilder sen. Och hälsa till vackra Wales från mig. (var nära att bosätta mig i Swansea när jag var 18-19, älskar den stan!)
kramar från Anna

Fanny said...

Anna: Jo, man får ha vätskor, men max 100 ml och i plastpåsar som ska visas upp i säkerhetskontrollen. Orkar inte hålla på... blir stressigt nog ändå... Jag hälsar Wales från dig, du får berätta mer om Swansea sen! :-D

Anonymous said...

Jag själv packar typ samma morgon som jag skall åka, har inte ro innan. Då blir det som det blir... inte särskilt genomtänkt men det brukar funka ändå :D.
Hoppas ni får det tokmysigt på er resa och ha det så jättebra!

Kram!