Saturday, May 10, 2008

Dagens I-landsproblem

Jag har tre mobiltelefoner. En privat, en som kontoret äger och en som Teknikföretagen äger. Suck. Det blir tungt, och man måste ha en stoooor väska. Då blir följden väsksyndromet Bermudatriangeln, a.k.a The Black Hole. Men nu har jag iallafall börjat vidarekoppla kontorets mobil till den privata. Och Teknikföretagens behöver jag bara ha med mig de dagar jag är där.

Jag har tre cyklar. Den ena är en rejäl damcykel som jag ärvde av min moster förra året. Den andra är en aptuff mountainbike som jag fick av min syrra. Den tredje är paj och står parkerad på andra sidan gatan och jag hoppas hela tiden att nån ska sno den så jag slipper bry mig. Nu måste vi montera av cykelbarnstolen på moster-cykeln och sälja den, för vi har inte plats. Vårt cykelrum i huset är GRYMT överbelastat. Orka.... men jag måste. Blocket liksom...

Jag har över 60 par skor. 11 par står i hallen. Ytterligare kanske 20 par i en garderob i Sagas rum, och resten i diverse kartonger i källaren. Och ändå behöver jag fler par. Vad gör jag för fel?

4 comments:

Anonymous said...

Du behöver inte en cykel till J? Jag har två ute på blocket:
http://www.blocket.se/vi/16198252.htm?ca=11_s

Fanny said...

HAHAHAHA näe tack... skönt att det är fler som har cykelproblem...

Digidiva said...

Fel och fel...Man behöver ju olika skor till olika outfits och olika humör. Om något så är det hallen det är fel på som inte är anpassad efter alla oss tjejers imelda marcos-gen...;-) Hör ni det arkitekter och lägenhetsbyggare. Tänk på att man inte bara ska bo, man måste få plats med sin sko. Eller alla hundra då;-)

Fanny said...

digidiva: helt sant. så hade jag inte tänkt på det tidigare!