Wednesday, May 14, 2008

RIvstart...

Ja, den här veckan blev det en rivstart som hette duga på nya uppdraget... i fredags livesattes nya startsidan på intranätet, och fungerade enligt uppgift bra under dagen, men så blev det måndag morgon... och inget funkade. Inte lokalbokning, inte genvägar, ingenting. Allt gick såååå segt.

Rakt in i skärselden för undertecknad som numera alltså är ansvarig för nämnda intranät. Hahaha hjälp! Fast det har gått bra. Folk är snälla och tålmodiga. Förutom intranätet, som nu börjar uppföra sig som det ska, har jag ansvar för en extern webb som ska lanseras nästa vecka. Arghhh.

Idag hade jag möte med på eftermiddagen med våra episerverkonsulter för den externa webben, och hade bokat lokal. Hahaha men tror ni jag visste var lokalen låg? Näe just det. Det finns ett tjugotal lokaler i vårt hus, och jag hade ingen aaaning. Dom måste ha tyckt att jag var världens virrigaste... som tur var fick jag hjälp av en tjej från uppdragsgivaren hos oss, som visste lite mer än mig. Fast bara lite. Vi sprang fram och tillbaka som yra höns. Sen gjorde det ju inte saken bättre för mötet att ena konsultens dator hängde sig, men det var ju inte mitt fel iallafall. Nå, man ska veta att man lever! :-D

No comments: