Monday, May 26, 2008

Picknickproblem m m.

Jag gillar att ha picknick. Men hur fanken sitter man så att det inte blir obekvämt? Jag som har grymma problem med min ländrygg tackar ofta nej till picknick just för att jag vet att jag är helt ledbruten dan efter... Ska jag skaffa en campingstol? En brassestol? Ett liggunderlag? Tips mottages tacksamt...

Detta föranleds av att vi hade världens mysigaste picknick på Mors Dag, i vår supersofta park (Skånegläntan). Lagom mycket folk i parken, hundmänniskorna lyste med sin frånvaro (dom brukar annars ta över hela parken och släppa sina äckliga djur lösa så man inte vågar gå i närheten av parken ens), vädret var perfekt, maten likaså, Jacob börjar bli så stor så han kan springa iväg själv en liten stund och leka och mata ankorna i dammen... Några spelade kubb och hade med sig musik, tre killar spelade boll på bussgatan - det var sååå idylliskt.

Förutom att jag inte fixar mer än typ en halvtimmes picknick :-(.

2 comments:

Anonymous said...

Jag röstar på campingstol! Vi köpte en till min mamma ett år för att hon skulle kunna följa med till stranden. Där satt hon och tronade, med kappan på, medan barnen badade.

/Heli

fanny said...

Heli: Hahaha megatantvarning med andra ord. Jag ska inte ha kappan på när jag har picknick, jag lovar! :-D