Monday, July 28, 2008

Första jobbdagen avklarad

men den blev inte som jag hade tänkt mig... Kom till jobbet tio i åtta och möttes på plan 4 av en stor skylt på dörren "var vänlig beträd inte detta våningsplan den 28 juli - golvet har oljats". Jaha. Tack för den. Jag gick in, startade datorn och satt och jobbade en stund men det luktade STARKT. Så jag tog helt sonika datorn med mig hem och jobbade hemifrån.

Nu har jag varit helt ensam hemma och fått arbetsro sen klockan ett idag - H och J skulle sticka och bada och sen storhandla på vägen hem, och Saga hade fotbollsträning på förmiddagen och hänger på Eriksdal med sina kompisar fortfarande.

Imorrn är det Albihns. Får se hur många akutprylar som ligger och väntar där.... men det blir skoj ändå! Det var faktiskt inte så farligt att börja jobba, fick upp farten riktigt bra. :-D

2 comments:

Anonymous said...

Och du lyckades hålla dig borta från Skapa också?? :D
Får man göra damen avis med att tala om att här är det första dagen på en fyra veckors semester. ;)

Fanny said...

maria: fyyyyyyy vad du är elak! näe, allvarligt, jag hoppas du får en kanonsemester. vädret ser ju lovande ut iallafall. Kram!