Saturday, July 26, 2008

Hemmmmaaaaaa!

Ni som kollat på mobilbloggen vet att vi har haft fantastiskt väder och överhuvudtaget fantastiska dagar på Gotland. Det enda trista var att självaste värdinnan, Pia, blev tvungen att åka hem samma dag som vi kom för att vaka vid sin pappas dödsbädd... :-(. Han lever fortfarande men det är tungt som bara den förstås.

Igår fick jag också en inte alls välkommen ryggsläng igen... gick och la mig med värkisar klockan nio på kvällen, först av alla, före barnen... sov typ inte alls, och gick upp klockan tio i sex för att tillbringa tre timmar på Gotlandsfärjan. Arghhh. Nu är vi hemma, tvättar, har duschat i ordentlig dusch, inte utomhus i bersån (vilket iofs var rätt skönt) och ska laga kyckling med en massa tokfärska grönsaker till middag.

På måndag börjar jag jobba. SNYFT! Men jag har ju lite kortare dagar så det blir nog bra. Och det blir bara tre dagar nästa vecka - Priden, Elin & Caro, Frida & Hanna och en massa annat tokigt bus väntar. :-D. Så det blir en mjukstart ändå. Ska bara se till att hålla hårt i mobilen inne på Prideområdet, så det inte går som förra året...

Lite fler bilder kommer nog här så småningom, men jag är märkligt ointresserad av datorn just nu. Är mest sugen på att ligga och zappa lite på tv:n och softa. Tyvärr väntar tvättberget Hubert och uppackningsberget Urban... Inte skoj. Men det får ta den tid det tar.

3 comments:

Digidiva said...

Välkommen hem snygging! Visby klarade sig från digidiva och pam den här gången, men det får vi reparera genom att partaja dubbelt upp i tantolunden. Staaaackars tantolunden...;-)

Anonymous said...

Välkommen hem Fanny! Har kollat in din mobilblogg från min mobil (jag har själv varit på resande fot) och sett hur härligt ni haft det.

Fanny said...

dd: OMG JA. stackars tanto. *hehe*
gunvor: sol, sol, sol och bad. precis vad jag behövde innan det är dax att börja jobba på måndag...