Thursday, February 26, 2009

blandade torsdagsfakta + bluegrass

  • jag är tokbakis
  • stockholm är fullt av mini coopers
  • yonder regerar
  • jag har för bra minne för datum och telefonnummer
  • vissa mörkar bättre än andra
  • wingo dök inte upp med posten idag heller
  • jag åt riktig lunch idag
För övrigt var det en bra kväll igår, gick på bluegrass-kväll på jam akustiskt med therése. Träffade Matte och Christer (yonder spelade ju, doh), och efteråt skulle T och jag ha gått vidare och tagit en öl, men istället blev vi kvar, jag mycket sent, och lyssnade och jammade med trevliga bluegrassmusiker. En mycket trevlig ny bekantskap blev det också, Erling, som förutom gitarr även spelade grym ståbas. Folk försökte övertala mig att börja sjunga på svenska, men det VILL jag inte. Även om jag kan. Så det så. Kan också upplysa om att det är i det närmaste omöjligt att spela gitarr med lösnaglar - ja, jag satte på nya igår för att skona mina riktiga inför giget den 18.

Och jag känner mig fortfarande lätt överkänslig. Men, som sagt, jag har iallafall ätit lunch idag. Nudlar i Teknikföretagens personalmatsal. Och päronkaka med nötter till efterrätt. Proppmätt fortfarande.

No comments: