Monday, February 16, 2009

Brrrrr!

Nu vill jag ha VÅR! Jag är TRÖTT på att frysa. Spelar ingen roll hur mycket kläder man sätter på sig, den här vidriga isvinden tränger sig ju in överallt ju!! Men det är ljusare nu, det känns. Det inte riktigt mörkt när jag går till jobbet, och inte när jag hämtar på dagis heller - så det går åt rätt håll. Härligt. Fast det dröjer tills man kan använda sina vårkläder, tror jag... jag har ju en apsnygg kaffebrun trenchcoat, och sen i lördags en beige midjekort fuskskinnjacka som jag köpte på H&Ms rea för mina bonuskuponger :-D. Som sagt, jag fattar inte hur folk pallar att gå omkring i midjekort fuskskinnjacka i det här arktiska klimatet... Burrr! Fryser bara jag ser dom.

Den här veckan blir nog rätt lugn. Jag ska visserligen ta ett glas vin med Cec imorgon -kul att ha nåt att se fram emot. Var ju hemma varje kväll förra veckan, och ensam med J både tors, fre och lör.

Och nu på torsdag fyller min pappa 80. 80?!!!! Va??? Helt sjukt. Är så himla glad att både han och mamma är så pigga och orkar göra saker och resa och att han fortfarande kör bil och allting... Så på söndag blir det firande i Gustavsberg.

1 comment:

Anonymous said...

Jag fryser också! Fast jag hade önskat att det var en riktig vinter innan det blev vår. En gång hade vi väl kunnat få åka pulka i alla fall. Skridskor tillåter ju inte svansen numera.