Tuesday, February 3, 2009

Tisdag

Och jag har haft en intressant dag på jobbet... har fått Office 2007 installerat på Teknikföretagen, och gått på en demo på förmiddagen. Jeeez vad annorlunda. Kommer att ta lite tid att vänja sig typ. Ska gå en fördjupning i Powerpoint på torsdag, så då kanske en del klarnar.

Annars känns allt lite halvgrått, förutom att jag är grymt nöjd med min prestation i studion igår kväll. Satte en låt till, gjorde om lite körer som surade en aning och la en gitarr till på Miss Sciatica. Nu är det faktiskt inte mycket kvar - H ska lägga bas på en låt och gitarr på en annan, och så ska jag försöka få ner Matte Q en gång till för att lägga fler körer. Lisen skulle behöva komma ner också och lägga lite cello på låten jag satte igår - men vi får se, för Jesper fick lite pianoinspiration och erbjöd sig att prodda lite på skoj under veckan - ska bli spännande att se vad han hittar på... Den låten har aldrig låtit som jag har tänkt mig i mitt huvud, och jag misstänker att problemet ligger i instrumenteringen. Får se vad det blir som sagt.

Nu väntar en ganska händelselös transportsträcka fram till helgen, när det är födelsedagsbaluns för coolaste Pejvan på lördag. Hon fyller år idag faktiskt - grattis på dig, Pinglan. H och jag ska ska gå bägge två på lördag, S ska vara barnvakt är det tänkt. :-D

No comments: