Friday, January 4, 2008

H - en hjälte...

Kvart i tolv igår kväll klädde han på sig och cyklade till dagis försedd med en ficklampa (man kan se J:s krok genom fönstret) och kollade om min väska hängde där. Det gjorde den. Phewwww. Men jag har iallafall inte sovit särskilt mycket tyvärr. H är på konferens idag och skulle sticka hemifrån tjugo över sex, och bara därför vaknade J mitt i natten och hade kissat i sängen - byta lakan, tvätta gosedjur bla bla bla... och jag hade legat vaken till halv två och tittat på Law & Order, dubbla avsnitt. Jag är helt sluuuut. Har nu lämnat en motvillig J på dagis - det är inte så mycket barn där den här veckan men det blev bra till slut.

Idag blir det en luuuugn dag. Ska försöka sova ikapp lite, färga håret, plocka i ordning här hemma. Har redan bestämt mig för att det blir hämtpizza till middag, H:s båt kommer in vid sju men sen ska han ta en öl med sin brorsa som fyller år idag, så han kommer inte hem förrän senare...

1 comment:

Jozebelle said...

Vad skönt att väskan var kvar på dagis!!!