Thursday, January 10, 2008

Twin Peaks och annat TV-relaterat

Glömde ju berätta om min absolut bäääästa julklapp i år - gold edition-boxen med aaaallla Twin Peaks-avsnitten. Jösses vad sent det blir på kvällarna. 2-4 avsnitt blir det. Och det Är Så Bra.

Största överraskningen den här veckan var att David Duchovny hade en roll som transvestit-FBI-agent i serien. Liksom att en av mina favvosångerskor/birollsskådisar Kathleen Wilhoite spelar Lucys syster Gwen. Mycket spännande. Nu är vi på avsnitt 18 eller 19, vi vet vem som mördade Laura Palmer, men det är typ 10 avsnitt kvar. Minns inte riktigt slutet - gick verkligen alla avsnitten på svensk TV??? Nån som är tillräckligt gammal för att minnas? Eller kanske jag ska fråga efter nån som är tillräckligt gammal, men ännu inte senil??? Haha.

Fick också en fiiin julklapp från jobbet i år, ett presentkort på Ginza. Jag hämtade ut första säsongen av Heroes idag. Men det får bli senare, när Twin Peaks är avklarat. Missade hela Heroes-grejen i höstas, vet inte varför, men har för mig att det gick på 4:an och jag har generellt svårt för 4:ans serier. Lost fattar jag inte ett dyft av. Sorry, Lost-fans.

Däremot har Pam idag skapat en Facebook-grupp för oss som ääälskar The Nanny's klädsmak. Hahahaha. Bara apropå TV-serier. Det kanske inte blir fler än två medlemmar, Pam och Ginger, men ändå. Let's make a statement, ok??? :-D

4 comments:

Anonymous said...

Alltså... jag och Maria min väninna kollade varenda TP-avsnitt! Antingen hemma hos mig eller henne. Jag bodde på St Eriksplan och hon i Svedmyra så det var inte kul för den som skulle ta sig hem efteråt... Det var riktigt scary. Undrar om jag skulle tycka det nu! TP är en av de bästa serier jag har sett på svensk tv och jag skulle gärna se om den.

...och du... jag kommer faktiskt inte ihåg vem det var som mördade Laura Palmer...

Förresten, kommer du ihåg t-shirts som fanns med "I killed Laura Palmer" på?

Anonymous said...

Det var det där med seniliteten då ... *garv* För övrigt har jag just kollat en ny serie med Glenn Close som bitchig jurist - yay! Fast kanske är det för att jag är jurist själv?

Anonymous said...

Haha, om jag fortfarande hade varit kvar på Facebook (vilket jag inte är) så skulle jag ha gått med i er grupp. Nanny har bara så häftig stil. :D

Fanny said...

pyret: jo, jag minns t-shirtarna, en sån skulle man ha :-D du vill inte veta här vem som är mördaren va? :-D

gunvor: den serien hade jag också tänkt se, verkar kanonbra juh!

creamaria: visst är hon cool!