Sunday, January 27, 2008

Ikea idag...

och vi har köpt lampor i mängd... ny kökslampa, ny golvlampa till vardagsrummet, ny lampa till matsalen, och så har vi gjort värsta lamprockaden, så vi har jääätttebra ljus överallt nu. Det enda som inte är klart är lampan som ska sitta ovanför köksbordet, den satt tidigare ovanför matsalsbordet, och där behöver själva sladden dras om så att lampan hamnar rakt ovanför matbordet. H har hållit på och monterat i flera timmar, klockan är kvart över nio och barnen ska precis lägga sig. Vi kunde inte lägga J förrän lampmonteringen var klar eftersom vi var tvungna att bryta strömmen i hans rum.... J har fått ett litet bord och två stolar till sitt rum så han kan sitta där och rita och pyssla, han är jättenöjd, och en skattkista att ha grejer i som han och Saga har lekt med i flera timmar!

Efter Ikea stack jag ensam till Maxi och handlade mat. Nu är jag helt slut och den här dagen nästan också. Jo, just det, jag tränade imorse också, första gången på tre månader. Hämtade ut mitt nya träningskort på Eriksdal och körde 40 minuter på löpbandet och några maskiner. Tog det lugnt med armarna eftersom axeln fortfarande krånglar. Det var trögt att komma igång, men det bilr nog lättare nästa gång.

3 comments:

Anonymous said...

Jag funderade på Ikea och Maxi igår men det blev bara lilla Coop Forum istället... Orken fanns inte!

Anonymous said...

Tack, tack, tack Fanny för det otroligt vackra kortet! Blev både rörd och glad. Du är så duktig och jag blir alldeles till mig av din talang!

Massor med varma kramar!!!

...och ja, nu skall vi väl kunna få till en fika?

Fanny said...

pyret: det var så lite så... ;-)

hur har du det på fredag?