Monday, January 7, 2008

Lyset är tänt

men ingen är hemma...

Hissen går inte ända upp...

Alla paddlarna är inte i vattnet...

Alla hästarna är inte i stallet...

Besticken ligger inte rätt i lådan...

Nån som har fler omskrivningar för folk som är lite lätt korkade?? Jag samlar nämligen på uttryck! Tar gääärna emot fler.

Att jag kommer mig för att skriva om det nu beror förmodligen på allt hissåkande jag ägnade mig åt i Skrapan förra veckan *haha*. BV till våning 25 går vääääldigt fort. Det slår lock i öronen. Men hissen går faktiskt inte ända upp där... sista trappan får man gå.

8 comments:

Anonymous said...

... har inte alla stjälkar i vasen.

Anna said...

"...är inte den skarpaste kniven i lådan" är en variant jag minns, men vet ju att det finns massor. Googlade och hittade jag den här sidan, som var helt full av guldkorn i genren: http://ankie.bloggspace.se/337737/Nar-ens-IQ-inte-ar-riktigt-hemma/

Och även här fanns en del: http://www.sr.se/cgi-bin/halland/program/artikel.asp?ProgramID=2118&Artikel=1153742

Heliotropen said...

Inte skottat ända fram. Inte alla indianer i kanoten.

Helena said...

Hjulet snurrar men hamstern är död... :-D

Fanny said...

Tack snälla ni.. *fnissar*

Anonymous said...

Inte alla tomtar på loftet brukar min pappa säga :)

Laila said...

Alla flaskor är inte i backen.

Anonymous said...

bra start