Monday, June 2, 2008

Catfight på tunnelbanan

F-e-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-t obehaglig start på dagen idag - mellan Gamla Stan och T-Centralen började plötsligt två kvinnor i t-banevagnen slåss och skrika och klösa! Helt sjukt. Den ena flyttade sig och satte sig bredvid mig - jag fattade aldrig hur det började, men hon satt och muttrade om att "bara börja sparka på mig så där"... Den andra kvinnan såg först helt normal ut, och såg ut att le lite generat... men plötsligt kom hon farande som en furie och gav sig på kvinnan bredvid mig IGEN, och nu var det riktigt slagsmål. Två-tre vuxna karlar i vagnen fick sära på dem. Vid T-centralen gick hon som kom farande mot den andra av, som tur var. Den andra satt kvar bredvid mig och var uppenbart skakad. Jag hade egentligen velat säga nåt till henne, fråga om hon var ok, men jag fick konstiga vibbar, vet inte vem av dom det egentligen var som började, bägge kändes lite halvspattiga, och jag ville inte riskera att åka på en propp, jag med...
Visst, fegt, jag erkänner, men som sagt, jag fick konstiga vibbar.

Nu hoppas jag att resten av dagen blir mindre dramatisk.

3 comments:

yoakeem said...

Shit pommes frites!!! Det där är en av orsakerna varför jag undviker kollektiva färdmedel så mycket jag kan. Jag har blivit bjuden kladdiga godisar från en tants svettiga hand, fått beskåda en herioninjektion från en man i sätet bredvid, satt mig på kissblött (ej mitt eget kiss) säte och fått en illaluktande alkisuteliggare i famnen för att nämna några incidenter.

Fanny said...

Vad mysigt det låter hörru... NOT! Jag har faktiskt varit förskonad från t-bane-puckon så här långt.

Digidiva said...

Alltså...solen verkar göra en del mänskor helt galna. En kollega fick ta emot diverse oanständiga förslag av en gubbe som satt mittemot henne på t-banan imorse.