Friday, June 27, 2008

Och nu... semester

Wiiiiii! 4 härliga veckor...

Ikväll ska Dani och jag dricka champagne på hennes superfina balkong. Sen blir det utgång.

Men allvarligt, hur tänkte jag i morse när jag glatt hoppade i de röda lackskorna och trodde att jag skulle kunna gå med dom en hel jobbdag??? Inte alls typ... AJJJJEEEEE. Thank god for Compeed. Men det roliga var att typ ALLLAAA la märke till mina skor idag. Flera stycken på jobbet, både tanter och unga patentkonsulter... så det var absolut värt lite skoskav. Nu återstår det enorma problemet: vilka skor ska jag ha ikväll? Jag har ju typ bara 80 par att välja på.... Lyxproblem? Yes sir.

Nu är jag hemma och softar lite framför datorn efter att ha handlat diverse nödvändigheter som duschkräm, tandkräm (jag har använt Jacobs bamse-tandkräm de senaste tre dagarna, iewwwwww), body lotion och mera compeed. Kollade runt lite mer på rean men hittade ABSOLUT INGENTING. Det är nog tur det för jag gissar att min budget kommer att vara minimal när jag har betalat månadens räkningar - vi ska ut med närmare 8000 i bilhyra och flygbiljetter... arghhh. Jag har ju dessutom shoppat små svarta klänningar som en dåre den här månaden så jag får faktiskt vara nöjd ändå.

För en gångs skull inleds min semester med fantastiskt väder också. Jag vågar knappt skriva det utan att vara rädd för att det plötsligt ska börja tokregna... Ha en fantastisk fredag! Det tänker jag ha.

4 comments:

Digidiva said...

Ha en underbar fredag och semester pinglan!

Anonymous said...

Åh vad härligt för dig med seeemeeester! Med fint väder därtill!

Anonymous said...

Hoppas du får en riktigt skön semester Fanny! Någon chans att ses och pyssla tillsammans på Skapa? Fast jag jobbar några veckor till (även om jag kan ta en strödag)

Kram, Gunvor

Fanny said...

gunvor: tror jag säkert, efter den 9 juli nån gång.. är hemma i stan en del mellan den 9 och 21...