Wednesday, June 4, 2008

Veckans gnäll

Alltså, jag brukar inte gnälla. Men nu tänker jag göra ett totalt gnäll-inlägg, sen ska jag bara göra positiva inlägg resten av veckan, jag lovar.

Ischias, som jag får ibland pga diskproblem i ländryggen, truly sucks. Har haft så jädrans ont ända sen i lördags att jag knappt kan sova på nätterna trots starka värktabletter. För er som inte vet känns ischias ungefär som att någon tar tag i den långa nerven som går från ländryggen ner i foten och drar i den från bägge håll så den blir för kort, och samtidigt hugger lite här och där med en kniv. Jätteskönt. Not. Det blir svårt att böja benet, så jag går som en gammal kärring och måste åka hiss ner istället för att ta trappan där det inte finns rulltrappa. Inga snygga dojjor kan man ha heller. Platta foträta blir det. So booring.

Folkträngsel i värmen tillsammans med ischias är en truly lousy combination för övrigt. särskilt när folk är sura, knuffas för att man råkar gå lite sakta och fräser åt en för att ens son råkar trampa dem på foten på t-banan, för att de inte orkar dra in fötterna ordentligt.

Humorbefriade människor som man försöker skoja till det med utan att lyckas är ytterligare ett irritationsmoment. Jag försöker verkligen att inte låta det märkas att jag har ont, utan skrattar och skämtar så ofta jag kan, det är bra för både kropp och själ. Men vissa fattar ju inte utan stirrar bara oförstående.

No comments: