Thursday, June 19, 2008

Midsommarfirande

Tyvärr kan jag inte säga att jag ser fram emot midsommar i år. För fjärde året i rad ska vi åka ner till svärföräldrarna i Linköping. Jag skulle hellre vilja gå på nån stor, skoj fest där folk klär upp sig och dricker champagne och dansar... Istället ska vi sitta under partytältet i trädgården och småfrysa, och förlåt mig, jag gillar mina svärföräldrar men det blir inte direkt party tillsammans med två 80-åringar varav den ena i bästa fall går med rullator... I sämsta fall snavar han omkring utan och ramlar överallt... Dessutom är man helt avskuren från omvärlden, för det finns ingen internetuppkoppling. Jag vet, jag vet, jag är hopplöst beroende...

H och jag tar med oss gitarrerna iallafall, ska repa lite, men jag har egentligen INGEN lust att åka. Vi städade lägenheten igår så det är rent och fint, och jag skulle nästan hellre vara hemma och göra ingenting... men men. Ibland får man offra sig för släkten - de är gamla och uppskattar sällskapet. J tycker det är fantastiskt att vara där också, och om inte annat blir det väl en massa fotografering som genererar fina minnen...

Men nästa år - då vill jag bli bjuden på nån fantastiskt skoj fest istället. Så nu vet ni, ni har ett år på er att planera! Ser fram emot mååånga inbjudningar. I det här läget är det inte ens nån som frågar om man vill hänga med på nåt, man är helt uträknad som partypingla....

Vi tar vägen förbi Grödinge kyrka idag, och lägger blommor på Lottas grav. Lotta är min kompis som dog av hjärtfel när hon precis skulle fylla 25. Saknar henne grymt mycket fortfarande. DET var en partypingla av stora mått, trots att hon bara var 1.57 lång.

Det blev ingen munter blogg idag. Sorry. Alla uppmuntrande tillrop mottages tacksamt... och så hoppas jag att det blir tid för åtminstone EN partykväll nästa vecka eller helg!

2 comments:

Loll said...

PEPP, PEPP, PEPP, vi ordnar ett party nästa midsommar själva;-) så slipper du vänta på att bli inbjuden, ha det bäst, krama familjen o dig själv/Lolis

Laila said...

Jag förstår om du vill vara hemma och ta det lugnt. Jag förstår att du vill vara på fest också. Men så var det där med släkten... :-\ Jag hoppas ni trots allt får det lite ok...
Ta med dig lite uppstämplat som du kan måla kanske?

En liten hälsning till Harald i min blogg. ;-)