Saturday, June 7, 2008

Klänningar

Det här är ingen modeblogg egentligen, men oj vad jag har shoppat klänningar senaste veckan. I detta väder är det ett väääldigt passande plagg. Ska återkomma med bilder på dem senare, men största fyndet måste nog vara en svart, kortämad klänning med plisserad kjol och en liten rosett på magen - det låter gräsligt, jag vet, men den är superfin! Särskilt fin blev den när jag upptäckte att den inte var fållad alls, så jag klippte av den 5 cm för att få den ultimata längden. :-D


Samtidigt som jag köpte den hittade jag en annan, som jag lämnade kvar i butiken. Tyvärr, för jag ångrade mig som attan. Idag åkte jag in och köpte den, som tur var fanns den kvar = det var meningen att jag skulle ha den. Den är också svart, i lite slinkig jersey, axelbandslös fast med en metallring fram och halterneck-knyt runt halsen. Aaaasläcker.


Och så har jag sen tidigare en sån där billig bomullsklänning från H & M, också med halterneck-knyt, som är mönstrad i vitt, svart och brunt, som jag hade på mig i går, årets hittills varmaste dag, och kände mig superfin i. En annan favvo är en svart lite "skräddad" klänning, en typisk "den lilla svarta", som jag köpte i vintras och har sparat tills nu. Den är perfekt idag, när vi har försenat födelsedagsfirande för Saga, för vår del av släkten. :-)

Fler bilder kommer...

2 comments:

Ann said...

Klänning ÄR det perfekta plagget i det här sommarvädret! Underbart skönt att gå i!
Supersnygga fynd du gjort, förstår du är nöjd! Skulle oxå vilja shoppa klänningar, men det är så trist, jag ammar helt fortfarande och det är så trixigt med klänning då!

Kram Ann

fanny said...

modestie: your time will come... ;-)
säg till om du vill ha shoppingsällskap!