Monday, June 23, 2008

Hårfunderingar igen...



Tror ni inte att Alfs extremt fule brorsa har landat på mitt huvud och självdött igen? Gahhhh jag ser inte klok ut. På torsdag har jag tid hos duktiga Carita, för klippning och slingor, men nu är jag helt ambivalent igen. Har ju lyckats spara ut håret en liiiten bit så jag med lite god vilja kan klämma ihop det i nacken med många hårspännen.... och det ser ju ok ut. Problemet är att det inte riktigt går att ha det utsläppt längre, för det vill inte alls som jag vill.

Nu har jag tre alternativ:

1. Bita ihop och fortsätta spara ett tag till
2. Klippa samma frisyr som jag haft det senaste året (men jag är tröööööttt på den)
3. Klippa en ny frisyr, som mera ser ut som att håret är uppsatt, dvs spara längderna fram, klippa upp det precis vid virveln och ha jättekort nacke...

Kan inte bestämma mig. Ska jag fega eller vara modig? Hjälp mottages tacksamt...

7 comments:

Digidiva said...

Det är inte helt lätt, men ditt hår verkar växa rätt snabbt så istället för att våga "halvvägs" så skulle jag köra hårt och klippa superkort i nacken och ha längderna fram. Både kvinnligt och rock´n´roll!

pippilotta said...

alternativ 3 helt klart

Anna said...

Bita ihop och spara är ju aldrig kul, men om det är nån gång det kan funka är det ju på sommaren. Men jag tycker ändå som de andra - alternativ 3! När man är trött på en frisyr är det dags för förnyelse och jag tycker den du tänker dig låter både cool och snygg. Kör hår(t)! :D

Anonymous said...

Jag röstar också på alternativ nr 3. :)

Anna-Carin said...

Kör på kort nacke, det är kul med förändring och om man inte gillar det så växer det alltid ut igen. ;-)

Anonymous said...

Jag röstar oxå på 3:an - kanske med några sommarslingor här och var?

Gunvor

Laila said...

Kör 3:an!
Man brukar trots allt känna sig jäkligt nöjd med sig själv när man är modig.
Å det är ju bara hår! Det växer ut igen. :-P