Tuesday, November 11, 2008

Grå tisdag

Fy fanken vilket vidrigt väder det är nu... I hate this. Fast det var faktiskt värre i fredags när jag körde ner till Borås. Stannade nånstans längs hemska väg 40 (2+1-väg) strax före Ulricehamn för att gå på toa och köpa nåt att dricka, och det var mörkt, blött och rått, kändes nästan som det skulle börja snöa. Blåste gjorde det också. Hua.


Försöker fatta att jag ska till Amsterdam på lördag morgon - tur att man har haft några små utflykter under hösten att roa sig med. Efter Amsterdam blir det inga fler resor på ett bra tag, förutom kanske nån tripp till Linköping - iallafall över julen.


Och apropå julen så har mina kära föräldrar hastigt och lustigt bestämt sig för att resa bort 2 veckor över denna vinterhögtid. Jahapp. Så det blir lite andra jultraditioner i år. Vi brukar ju äta jullunch hos dom i Gustavsberg annars, och masa oss hemåt framemot kvällen. Men icke så i år. Vi får väl starta våra egna traditioner helt enkelt. Kan ju i och för sig vara på tiden, men samtidigt känns det som att man vill umgås med sina släktingar så länge det går när det handlar om familjehögtider som just julen. Jaja. Det blir som det blir.


Och apropå absolut ingenting, det chockar mig varje gång jag åker ifrån Stockholm hur dyrt det är att bo här. I Kvänum kan man få ett fantastiskt 1800-talshus på 180 kvm på en parkliknande tomt, inklusive en "lillstuga" på 140 kvm och dubbelgarage, för sisådär 1,2 miljoner. Hahaha det är helt sjukt. Å andra sidan vet jag att jag inte skulle stå ut mer än en vecka i Kvänum - det bor ca 1500 pers där, och man promenerar lätt runt hela Kvänum i maklig takt på en halvtimme... jag är och förblir storstadsmänniska.


Världsmetropolen Kvänum i Västergötland.

No comments: