Monday, November 3, 2008

Postis Per - barnförbjudet


Ligger på sängen och bloggar med J bredvid mig. Han kom in och ville kolla på en Postis Per-film på vår TV. Med sig hade han också sin Postis Per-bil, som är jättefin och innehåller både Postis och Frasse Katt. Det sjuka är att man sätter fast Frasse Katt på sätet med en liten plastpigg i kattens rumpa. Jag fnissar alltid åt det, Jacob bad mig att sätta Postis Per bakom ratten och Frasse bredvid. Jag kommenterade det som vanligt:
- Och Frasse ska ha en pinne i rumpan för att sitta fast.
Varpå Jacob svarar:
- Det ska Postis Per också men den har nog försvunnit.

Man undrar ju var någonstans???

Och så kan jag delge er en snutt av familjens högst privata version av Postis Per-låten:

Postis Per nynnar glatt när han kräks rakt i grannens rabatt...

och sen blir det värre, och ingenting jag tänker gå ut med här på bloggen. Den där j**la låten är så oerhört hurtig och irriterande, och eftersom varje 20-minutersavsnitt inleds med sången blir man snart lätt irriterad...

No comments: