Friday, November 28, 2008

Uppochner och glöggprovning

Jag är fortfarande inte velig. Bara så ni vet. Och nej, jag tänker inte prata om det. Det räcker med att säga att jag kände mig enormt kränkt över att bli anklagad för velighet. Jag vet vad jag vill och brukar se till att det blir så. Punkt.

För övrigt fick jag en chockad kommentar igår från min nya DT-uppdragsgivare i Borås angående min ålder. Jag börjar undra om folk är lite halvblinda i allmänhet därnere, men jag tackar så mycket, det var verkligen en välbehövlig komplimang just igår. Den kan jag leva på i några veckor åtminstone, känns det som.

Har varit hemma med J i två hela dagar och idag fick jag ääääntligen gå till jobbet. Missförstå mig inte, jag älskar min son, men det är väldigt skönt att umgås med vuxna människor också. Dessutom har H varit borta varenda kväll, så jag har inte haft särskilt mycket vuxenutbyte, förutom igår kväll, när vi hade månadsmöte med jobbet. Med efterföljande glöggprovning.

Jag säger så här: köp inte nån smörja som heter Skogsglögg. INTE. Den var skitäcklig. Bäst i test blev Blossas vanliga vinglögg, sen rådde delade meningar om Dufvenkroks vita glögg med inslag av single malt-whisky. Jag tyckte den var kanongod. Se, ni hör själva. Jag är INTE velig. :-D

1 comment:

Anna said...

Jag har då aldrig uppfattat dig som velig! Nä, det tycker jag var ett konstigt omdöme om dig! Jag är däremot väldigt velig själv och förstår mycket väl hur irriterande det kan vara. :)