Sunday, November 16, 2008

Shoppingbryt i Amsterdam

Har försökt attackshoppa i två dagar och fortfarande inte köpt en enda pryl till mig själv. Barnen får fina julklappar dock... Har provat örton par skor och stövlar men det enda jag möjligen kunde tänka mig fanns inte i min storlek. Trendrapport: Lila stövlar är hett i Amsterdam. Skitfult. Modellen ser ut som en sån ölstövel i glas som man får på sämre tyska pubar - vida, platta och oformliga. Soooo oooogly. Men kom ihåg var ni hörde det först!!!

Kursen är bra, imorrn blir det specialdrillning i intranet usability en hel dag. Ikväll letade jag upp en skitcool restaurang som heter Lust - trodde först att jag hittat den där vi var och åt med jobbet när vi var här, men det var det inte. Var nästan bättre dock - en 3-rättersmeny för 27 Euro, som var heeelt fantastisk. Behöver jag säga att jag nog inte kommer att äta på några dagar, jag med mina aptitproblem? Åt lite av varje rätt, men idag har jag ätit mer än jag har ätit på flera månader. Lunchen på konferenshotellet är i bufféform med massor av goda grönsaker och sånt, plus lite fantastiska marinerade grillspett och lax och sånt.

Imorrn ska vi checka ut på morgonen och lämna väskorna på hotellet. Efter kursen knallar vi tillbaka hit och tar sen tåget till Schiphol. Gissar att det slutar med att jag köper nåt svindyrt och heeelt onödigt åt mig själv på flygplatsen, men jag tycker att jag är värd det. Sådeså.

Hotellet är för övrigt superbra. Ligger 5 min promenad från centralstationen och mitt i shoppingkvarteren. Jag har eget rum och det är sååå lyxigt! Me like!

1 comment:

Anonymous said...

Jag har utmanat dig. Gå in på http://litenpyret.wordpress.com/2008/11/17/sju-saker-om-mig-alldagliga-och-knappa/#comments

Kram!