Thursday, November 6, 2008

No rest for the wicked


Puhhh vilken vecka. Och idag sätter jag mig i bilen och susar mot Västergötland för att träffa lite folk, scrappa lite och hälsa på Andreas & Åsa i Kvänum. Min bäste låtsasbrorsa fyller 30 nästa vecka, så det var ju himla lägligt. Drar direkt efter lunch.
Igår var det sologigdags på Momma. Därför är jag ofantligt trött idag, för det GÅR inte att somna efter ett gig. Helt jädra omöjligt är det. Det gick fantastiskt bra, och jag är så glad för att så många dök upp - en fantastisk lyssnande publik. Dessutom gjorde jag en scary thing, more scary than usual - jag spelade en cover som jag aldrig spelat förut, Lightning Crashes (Live). Det blev faktiskt extranummer juh! Med fantastiska Laser-Lisen på cello blev det nog lite magiskt sådär. Men tyvärr gick halva min tumnagel av i onsdags kväll, så jag fick inte riktigt rätt tryck på vissa låtar. Nyaste Miss Sciatica blev mycket softare än den är tänkt, men wtf. Skoj var det iallafall. Och så sjöng jag Moving On för Loll, som befinner sig i Varbergstrakten nu tror jag, har inte hunnit kolla dagens blogg... Anna, Matte och Lisen var med på den och det kändes RIKTIGT bra!
Efter två glas vin med samtidig avroddning av Annas anläggning var det dags att ta en taxi till henne med prylarna och sen vandra hem tvärs över Söder. Hade tänkt packa när jag kom hem men umgicks med H istället. Vi drack årets första glögg. Hahaha. Missinassen. Har fortfarande inte packat färdigt men får slänga ihop prylarna när jag sticker hem och hämtar bilen.
Har många fina bilder i kameran, tack vare Magnus, men hinner inte ladda in dom förrän efter helgen - räknar med att ha bilder från min lilla tripp då också. Fotot ovan tackar jag Pejvan för.

1 comment:

yoakeem said...

Typiskt att missa ännu en spelning med dig. Du vet ju varför, men nästa gång så...