Thursday, November 13, 2008

Wohooo... snart Amsterdam...

Börjar fatta att jag åker på lördag. Ska bli sjuuukt skoj! Både att shoppa och fika och kolla stan en hel dag, och sen gå på superusability-seminarier i två dagar. Precis vad jag behöver mitt i detta mörka eländesbajsväder. Usch, nu är det verkligen RIKTIGT hemskt. Blött och mörkt, och träden är kala. Iewwwww.

Idag fick jag nog. Jag tog fram frisörsaxen och kapade mina löjliga lockar i nacken. Själv. Hade tid hos Carita egentligen, men hon ville byta dag och då kunde jag inte - hade tänkt stå ut till i december men som sagt, jag fick nog. Nu är det typ bobbat. Är lite stolt över att jag gjorde det själv, med hjälp av backspegel :-D. Nu ska håret få växa. Och bli minst axellångt. Sådeså. Har haft kort i nästan 2 år nu, olika varianter. Nu saknar jag det långa, och kvaliten har kommit tillbaka, så nu är det bara att köra.

Ikväll ska jag laga fläskfilé till middag, och har köpt hem vin. H och jag har knappt setts den här veckan, han var borta både i måndags kväll och igår. Och imorrn sticker dom till Linköping, och så ses vi inte förrän på måndag kväll, sent, tippar på efter midnatt. Mitt plan lander 22.30.

Om jag tänker efter lite och lägger ihop allt skoj som händer nu framöver borde jag kanske må lite bättre. Men den här jävla hösten tar alltid knäcken på mig. En hel storlek i kläder har jag gått ner. Inte för att det gör nåt, men det är tråkigt att inte ha nån aptit. Jag gillar ju mat. Både att laga den och äta den... Kanske hjälper att tokshoppa i Amsterdam? Vad tror ni??? :-D

No comments: