Thursday, January 15, 2009

Fredag!

Och första arbetsveckan på året för min del är snart avklarad. Ikväll blir en lugn kväll, som sagt, extra lugn eftersom J är sjuk igen. Fick byta av H efter lunch igår, och det blir samma sak idag. Fast idag ska jag faktiskt luncha med bästa Digi-Diva innan avlösningen.

Jag längtar efter vååååren. Har kommit på att jag verkligen inte gillar vinter och snö, förutom nån skidvecka då och då. Just nu är vädret rätt ok, för solen har visat sig flera dagar i rad. Visserligen är det rätt kallt, men det är inte snö, inte halt, inte slaskigt = jag kan använda alla mina fina stövlar :-D.

På söndag fortsätter jag jobbet med min soloinspelning. Både Lisen och Matte ska komma ner i studion och göra pålägg, plus att jag ska lägga körer på två av låtarna. Funderar eventuellt på en 12-strängad gitarr på en låt också, måste testa det ikväll. Fast hursomhelst blir det inte klart på söndag. H. har pålägg att göra, plus att vi ska spela in låten vi har skrivit ihop. Förhoppningsvis är allt klart i februari. Hittills har jag inte hittat nånting jag vill ändra på i det redan inspelade, vilket känns otroligt bra, för då kan man gå vidare och gå framåt liksom. Börjar man ändra och lägga om saker kan det bli evighetspill med småsaker, och då är det risk att känslan försvinner.

No comments: