Wednesday, January 14, 2009

Råkade visst...

...skriva en novell idag. Jobbade hemifrån, men jag gjorde det på lunchen *nickar*. Började igår kväll efter att ha sett tredje avsnittet av serien Carnivále, som är så sjuuuuukt bra... Den ger mig inspiration till allt möjligt...

Jag har ju slutat skriva skönlitteratur egentligen. Efter att jag hade gått Språkkonsultlinjen 1990-1993 dog all min kreativitet på det området, och eftersom jag jobbar med texter på olika sätt varje dag på jobbet har jag aldrig fått tillbaka den, tyvärr. Jag får min kreativa "outlet" genom att scrappa och skriva låtar och låttexter. Ingen skönlitteratur dock. Men jag tror jag kan ha hittat en genväg tillbaka, nämligen att skriva på engelska. Larvigt va? Men novellen har sina förtjänster. Bland annat är den handskriven. Först skrev jag den i ett litet anteckningsblock, sen renskrev jag den på vita 30x30 cm-papper. Tre stycken fullskrivna ark blev det. Men den stannar i byrålådan. Nöjd är jag iallafall. Kanske blir nåt mer framöver, men inget för publicering.

För övrigt var jag hos doktorn imorse och fixade en remiss för att få göra en magnetröntgen nån gång framöver. Får väl vara glad om det blir det här året...

Resten av veckan blir lugn. Imorrn och på fredag jobbar H sina första kvällar. Sagis går över till Ylva redan imorrn, så det blir Kalaspuffen och jag ett tag. Men på lördag ska jag banne mig gå ut och fira min födelsedag med ett litet barhäng :-D. Och den här gången tänker jag INTE bli sjuk. Sådeså!

No comments: