Friday, January 9, 2009

Seeegt

Idag är det fredag och jag är fortfarande inte bra :-(. Mattes fest imorgon är i farozonen, helt klart - vet inte hur smart det är att gå på partaj när man inte känner sig hundra, särskilt inte eftersom jag MÅSTE gå till jobbet på måndag. Dumma dumma dumma.

Är såååå less på att vara hemma nu. Imorrn är det en hel vecka sen jag däckade. Måste vara influensa iallafall - borde väl reklamera det där vaccinet typ. Vet att åtminstone en till på jobbet som tagit sprutan ligger sjuk nu. Fast man kanske får en lite lindrigare variant, som nån sa. I så fall är jag väääldigt glad att jag tog vaccinationen, för det här var INTE skoj.

Nästa vecka börjar allvaret på riktigt - H ska jobba två kvällar i veckan framöver, eftersom dom varit tvungna att skära ner på personalen. Torsdag-fredag varannan vecka och onsdag-torsdag varannan vecka. Det blir annorlunda, minst sagt. Han kommer att jobba till 22-23-tiden :-(. Det minskar ju drastiskt ner möjligheterna att göra andra saker på kvällarna, som t ex att repa, gå ut och käka middag och annat. Vi skulle verkligen behöva ha en ny barnvakt, eftersom älskade finaste Joana pluggar i Halmstad nu. Får försöka ta tag i det snart. När Saga är här funkar det ju, men inte hur sent som helst...

No comments: