Tuesday, January 6, 2009

Så här sjuk...

... har jag inte varit på lääänge. Feber, hosta och helt slut... Har ägnat mig åt att ligga på sängen och kolla på film och serier... har t o m tjuvkikat lite på nya lipstick jungle som börjar på 3:an. Jeeez vilken serie. Påminner en hel del om SATC förstås, men jag är helt såld.


Upptäckte dessutom en ny singer-songwriter, som hade med en låt i LJ - Missy Higgins. Jag kanske är lite sen, men jag hade inte hört henne förut. Låten som är med heter "where I stood" och gav mig gåshud direkt. Såååå bra. Ska lyssna på resten på Spotify idag tänkte jag.


Det blir inget jobb för mig den här veckan, så mycket kan jag säga. Får väl logga in och kolla mailen imorrn och eventuellt åtgärda det akuta, men jag ger mig INTE ut nånstans förrän febern är borta.


Har funderat lite på vad jag vill det här året. Inga nyårslöften, inga stora föresatser, jag blir bara besviken på mig själv... men lite tankar har jag. Som vanligt handlar mycket om ryggen - måste byta gym, vilket är rent praktiskt och lite halvmeckigt. Men det handlar också om att fortsätta lyssna på kroppen - jag blev bättre på det under förra året men precis i slutet gick det åt skogen, kan man säga.


Sen vill jag fortsätta med alla mina kreativa saker - musiken och pappersskapandet. Min soloinspelning ska bli klar, och jag har insett att det finns fler låtar jag tänker spela in, nu när jag ändå håller på. Alla kanske inte kommer med på den färdiga skivan, som är tänkt att vara en EP = 4 låtar. Little Failures inspelning måste också bli klar - jag oroar mig bara för hur vi ska få ihop det med bandrep - H kommer att jobba två kvällar i veckan från och med nästa vecka. Och jag vill åka till Wales och turnera igen, bara det går att få ihop det ekonomiskt och praktiskt.


Och så tänker jag fortsätta vara schysst mot mig själv och inse att jag behöver egentid, när jag får göra precis vad jag vill. Jag har insett att jag blir en bättre människa av det - mycket lättare för omgivningen att stå ut med. För gudarna ska veta att jag inte är nån dans på rosor när det är som värst - en drama queen med kronisk smärta och jättekort stubin - ni fattar själva :-D.

No comments: