Friday, January 2, 2009

Förkylt.

Har känt av det ända sen dan före nyårsafton men vägrat. Idag slog den till. The Cold.... givetvis den dagen när jag var tvungen att vakna klockan sex för att gå upp och jobba. Idag blev inget som jag tänkt mig. Trodde jag jobbade halvdag. Det gjorde jag egentligen inte, men H ringde vid nio efter att ha försökt lämna J på dagis - som var stängt. What? Jag är helt säker på att jag anmälde att J skulle vara där idag. Skumt. Som tur är jobbar ju H på en barnvänlig arbetsplats och kunde ta med honom dit. Jag jobbade till tolv, trots att jag egentligen skulle jobba heldag - mera komptid uttagen, sen fikade jag med PN-brudarna och fick äntligen träffa Dr Annika. Och Tettiz. Trevligt. Plockade upp J i Gamla Stan och gick hem, och blev mer och mer däckad.

Joana kom förbi med en julklapp till J och busade lite (med J då, inte med mig). Sen dess har allt bara gått neråt.

Planen var att Digi-Diva och jag skulle ha setts på Imperiet ikväll, men det blev inställt av helt andra skäl. Och nu är jag rätt glad över det, för jag tror inte jag skulle ha pallat särskilt länge. Känner mig rödmosig, snorig och varm. *tjurar*. Så istället för att hänga i Skrapan i mina nya hööögklackade stövlar, in party mode, ligger jag däckad på sängen och bloggar. Buuuu. Får se om det blir Skrapan imorrn istället. Om DD kan och om jag är lite piggare.

Nån mer än jag som är trött på att äta rester? Julmaten har jag övergett för lääänge sen. H är tapper och svullar i sig julskinka och köttbullar... själv har jag nu i två dagar ätit rester sen nyårsafton. Nu är jag vanvettigt trött på dubbelmarinerad fläskfile. Imorrn blir det kycklingwok. Eller nåt annat normalt.

1 comment:

Anna said...

Stackars du, hoppas du mår bättre idag och att du kunde komma iväg på party ikväll.

Jag gillar inte heller julrester! Det är liksom inte ens särskilt gott på julafton, inte blir det godare av att åka ut och in i kylskåpet ett par gånger om dagen. Blä! Det är en sak som är bra med att fira jul nån annanstans än hemma, man slipper dessa eviga rester.

Gott nytt år och god fortsättning!