Thursday, January 22, 2009

Grå grå grå

Hösten är hemsk, men jag undrar om inte det här vädret är ännu värre??? Fast å andra sidan är vi på väg åt rätt håll nu... Gahhh vilket vidrigt klimat vi bor i!!! Iewwww.

Har äntligen fått gå till jobbet idag. Sååå skönt. Men det här med att H jobbar kvällar, det suger SÅ fett. Igår var J feberfri och jag var hemma med honom. Han somnade tjugo över tio, och då fick jag ÄNTLIGEN en liten stund för mig själv. Hela tio minuter. Sen kom H hem. Jag var helt slut efter att ha passat upp på J hela dagen och försökt jobba samtidigt, och H var superbabblig och jättesocial. Ingen synk alls. Och ikväll blir det väl likadant, eftersom J givetvis sov en timme på dagis, efter lunch. Hurra.

Känns som att jag skulle kunna lägga mig och sova och vakna i april. Det vore skönt. Längtar efter våren.

2 comments:

Anonymous said...

Jag ställde mig frågan i morse hur man egentligen kan bo i det landet. Antar att mina förfäder kom hit under stenåldern när det var varm och gosigt även här. Eller så härstammar jag helt enkelt från en lång rad masochister.

Längtar efter Lipstick Jungle!

/Heli

Fanny said...

Heli: efter helgen! :-D