Wednesday, October 22, 2008

Loll på sjukhus

i Jönköping... tydligen hade hon blivit sämre efter att vi pratat i telefon igår och blivit yr och gudvetallt, så det slutade på sjukhuset. Pratade med Anna E, som haft direktkontakt med henne, och det var visst bättre nu, men det skulle tas fler prover. Stackars människa. Hoppas hon vilar upp sig nu ordentligt och kan fortsätta. Hon har ju gått lite längre hon hade tänkt varje dag tror jag.

Och halva veckan har redan gått - tiden bara rusar. Ikväll är jag ensam med barnen, så även imorgon. Längtar efter lööööön. Och lite andra pengar som jag väntar på, bl.a. hela 375 kronor minus skatt som är gage för mitt sologig i Sjöstaden i september.

Idag fick jag paket från HM - en svart kofta, en svart tröja, en svart väst, en svart polotröja och ett läderbälte i GISSA vilken färg??? Hahaha. Bra basgrejor, allt sitter perfekt. Det har sina fördelar att ha losat 3 kg, nu är jag exakt stl 38, ibland mindre. Köpte ju en svart väst förra året, men den är stl 40 och för stor nu.

Goda nyheter är att även världens finaste och bästa munspelare ska vara med på mitt sologig den 6 november. :-D Jag blir så glad!!!! Har mailat låtar till honom att repa in. Jag är så lyckligt lottad som känner så begåvade människor, som dessutom gillar det jag gör och vill vara med och hjälpa till. Musik är verkligen balsam för ömma själar. Lyssnar på Dashboard Confessional varje dag på väg till och från jobbet - har tre plattor i iPoden och jag upptäcker nya saker hela tiden. Fantastiska låtar, superbra produktion och framförallt - vackra och begåvade texter. Att sångaren dessutom sjunger med sån känsla att man ryser gör inte saken sämre. Jag är så tacksam för tipset!!!

No comments: