Monday, October 13, 2008

Måndag igen...

Hu vad tiden flyger iväg! Den här veckan blir dessutom kort - torsdag förmiddag drar jag till Cannes med jobbet! Och onsdagen ska jag dela mellan Teknikföretagen och Albihns, eftersom jag blir borta från Albihns hela fredagen. Tur att mina chefer är gifta med varandra och kan diskutera resursfördelningen på ett civiliserat (hoppas jag!) sätt :-D.

Helgen blev lugn och stillsam och ganska skön faktiskt. Stackars H var helt slut när han kom hem vid tretiden igår... vi åt supergod middag och kollade på Ashes to Ashes, sen gick vi och la oss - redan klockan halv elva. Det är tidigt för oss. Sov som klubbade oxar bägge två - tyvärr hade H glömt stänga av alarmet på sin jobbtelefon, så kvart över fem hördes en kvinnlig röst på HÖG volym från hallen "Klockan är nollfem och femton". Yikes. Jag blev skitskraj!!! Som tur var lyckades vi somna om.

Idag har jag fått shoppingdirektiv från Jacob inför Cannes-resan:
"Bilar till mig, mamma, coola racerbilar. Och pappa kan få ett par fina skor, och Saga kan också få skor. "
Jag, smörigt och inställsamt: "Men kanske mamman kan få köpa nåt till sig själv också?"
Jacob, glatt: "Jadå mamma. Du kan köpa en kopp kaffe att dricka på vägen hem".

Hahahahaha. Tack för den.

No comments: