Wednesday, October 1, 2008

Promenerat

har jag gjort varje dag sen i måndags. Hem från jobbet. Känner mig oerhört duktig, men jag har njutit av Dashboard Confessionals alla låtar. Shit vad det är bra! Till och med idag gick jag, trots slagregn... mitt jåååsa paraply höll faktiskt, mot förmodan, även mot kastvindarna längs Skeppsbron. Ikväll är jag ensam med J, H har föräldramöte på jobbet.

Jag tänkte försöka mig på att inte göra så mycket mer än att vara mamma ikväll faktiskt. Såna dagar behövs också. Särskilt när man har ont som jag fortfarande har. Men det är iallafall bättre. Jag tror att mina 40-minuterspromenader hjälper ganska mycket. Och apropå promenader, jag har tänkt på Loll hela dagen. Hon påbörjade sin klimatvandring i morse. Tyvärr kunde jag varken vinka av henne igår eller i morse, och det gör lite ont i hjärtat. Men jag tror hon vet att jag skulle ha varit där om jag kunnat. Kommer att sakna ihjäl mig. Får se om jag får ett ryck och möter upp henne nånstans med två gitarrer, så vi kan köra ett gatugig... :-) Men då måste jag ju ta bilen, och hur bra är det för klimatet egentligen? Hmmmm. Jaja. Vi får se.

Och det är redan onsdag. Helgen närmar sig med stormsteg, med tre inplanerade aktiviteter: AW med Digi-Diva på fredag, restaurangbesök på Hard Rock Café med familjen på lördag, och rep på Judys med vackraste cellistan Lisen på söndag. Känns ganska lagom.

No comments: