Monday, September 29, 2008

Fullständigt golvad idag

men på ett bra sätt... jag blev tipsad för nån vecka sen om ett band som heter Dashboard Confessional, som jag aldrig hört talas om. Idag lyssnade jag för första gången och blev TOTALT golvad. Satte på mig iPoden när jag gick från jobbet idag, och efter fem minuter gick jag bara och log. Bestämde mig för att strunta i att ta tunnelbanan och promenera till Söder - ville inte förstöra lyssningsupplevelsen med trängsel och annat... så jag hann lyssna färdigt på nästan hela plattan innan jag var framme på Söder. Det var länge sen jag blev så berörd av nåt.

Nu går skivan varm igen i min dator, och jag upptäcker nya saker hela tiden. Fantastiska texter.
Det lär bli fler promenader den här veckan - vilket förmodligen är kanonbra för min rygg som inte riktigt är sig själv ännu. Men jag har iaf jobbat en hel dag, och det gick bra. Ska bara försöka att inte ta ut mig nu...

För en gångs skull känns det som att måndag är en bra dag!

No comments: