Friday, September 19, 2008

Freeeeeedag!

Den här veckan har bara rusat iväg. Känns helt overkligt. Nu väntar en gräsänka-helg, fullspäckad med saker jag gör bara för mig själv. Ego ego.

Och imorrn ska jag ju förstås sjunga på Wera-Lees dop - det är ju inte ego förstås. Känns kul att få göra sånt... för er som inte känner till storyn var det så att när min kompis Henrik gifte sig för en massa år sen så skrev vi en låt tillsammans som jag sjöng på bröllopet. När deras första dotter döptes gjorde vi likadant till dopet. Den här gången hann vi inte skriva nån ny, så det blir en repris på förra dopsången, men den funkar nog alldeles utmärkt för ett barn till. Fast vi brukar fnissa lite, jag sa nu att "hörru, nu får ni inte skaffa fler barn för då kommer alla era släktingar och vänner bara att sucka, typ nu kommer den där tanten och sjunger igen, och han pappan ska spela gitarr igen... ".

Min son behöver gå hos logoped förresten. Dagis hade lovat fixa med nån som brukar komma och jobba med såna barn, och nu har hon varit där en gång. Men pga neddragna resurser, som jag fattar det, får vi nu själva greja en logoped. Suck. Så jag ska ringa till vår barnavårdscentral och prata med vår sköterska så får vi se. Han har problem med s och f. Och lite annat. Vi vill att han ska få hjälp så fort som möjligt, innan det är dags för sexårs och skola.

10 comments:

Anonymous said...

Jag tror det fixar sig för J med bokstäverna! Både jag och min son hade problem med h men det ordnade upp sig ganska fort.

I övrigt är jag grymt avis på en ego-helg. Skulle behöva en sån jag med.

Kram, Gunvor

Anonymous said...

Hälsa till H och B och småtjejerna!

Hoppas ni hittar en bra logoped till J. Jäkla neddragningar! Inom parentes har lilla M en klasskompis som inte klarar tje-ljudet tio år gammal. Det var nyligen OS i Sina, till exempel. It takes all kinds.

/Heli

Anonymous said...

Otto fick logopedträning när han var 4 år, det är verkligen jättebra. Otto pratar för övrigt helt rent nu. Vi fick via BVC och han gick en gång i veckan.

Trevlig helg!

Digidiva said...

Oj, min mamma behöver en logoped! Hon säger också OS i sina! Lite andra exempel är: pata patkar, tussa, sampo, massaas, söttfäss och plåpär.;-)

Fanny said...

digidiva: HAHAHAHAHAHA

Fanny said...

Ni andra: tack för era seriösa kommentarer. såklart! :-D

Digidiva said...

(F´låt. Jag kunde inte låta bli. innerst inne är jag både snäll,seriös och normal.Tror jag.;-)

Fanny said...

Digidiva: jag menade inte så. du är bäst. Vet ingen som får mig att skratta så mycket. Puss.

MyA said...

håller tummarna för J och asgarvar med Digidiva.
kram/Maja

Loll said...

Brorsans kottar har gått hos nån som va bra på Åsögatan tror jag...du kan kolla med Vickan, du har väl hennes nr?

Ang söndag...har du tid med en mitt på dan fika?????

träffar Sigge förmiddag och skriver manus från 16...
kram