Tuesday, September 9, 2008

Utdöd art?


För några år sen stod H. (och faktiskt även Loll) och köade utanför Sonybutikens superrea på minidiscspelare, sån som man kan spela in på också. De kostade 495 kronor, vilket är ett ENORMT bra pris för en så pass bra inspelningspryl. Vi använder den ganska ofta för att spela in låtidéer och annat hemma och i lokalen. Problemet med Sony är att det är tamejfanken omöjligt att föra över det till datorn på nåt smidigt sätt. Det man får göra är att koppla in minidiscspelaren i datorn, starta ett inspelningsprogram och spela in skiten en gång till, på hårddisken. Och nu inser jag att det börjar bli tufft att få tag på skivor. OnOff:s superunga tuggummirosa expedit pekade glatt på DVD-skivorna och såg helt frågande ut när jag förklarade, men skickade mig till Kjell & Company. Där fanns det skivor - bakom disk. När jag oroligt sa att "du, det verkar lite svårt att få tag på såna här" sa den tonårige expediten utan att blinka "ja, men det här ju ett utdött medium". Gahhh. Jag kollade för säkerhets skull att dom har fler förpackningar kvar. Gissa vem som tänker bunkra snart...

6 comments:

Anonymous said...

Dom säljer ut såna på vårt Konsum i byn ...

Loll said...

tack för tips, då ska jag också bunkra!

Fanny said...

Gunvor: vad kostar dom?

Anonymous said...

Jag ska försöka komma ihåg att kolla i morgon på väg till Stockholm.

Anonymous said...

Det finns fler som hamstrar tydligen! Nu på morgonen var korgen där de legat tom :(

Gunvor

Fanny said...

Gunvor: Ok. Jag får gå tillbaka till Kjell & Co. och bunkra istället :-D Tack för att du kollade!