Monday, September 8, 2008

Bilen kanske är fixad...

Efter telefonkonsultation med min ex-man har H nu kopplat ur batteriet och kopplat in det igen. Nu lyser inte lampjäveln längre. Däremot fungerar inte radion, eftersom stöldskyddet har slagit till, så H måste ta bilen och åka förbi Ford imorgon och få koden. Snälla, håll tummarna för att det funkar sen.... jag har egentligen inte råd med 900 spänn i bilhyra.

Särskilt inte som jag köpte en bluetooth-handsfree till min mobil idag för 800 spänn - det följde med en handsfree till telefonen, men den är av modell före stenåldern, med plastpluppar som trillar ur öronen och ett ENORMT trassligt band som man ska ha över huvudet... jag ORKAR inte. Har letat överallt efter nån mer modern handsfree, men det fanns ingen som passade. När jag gick över på blåtandsmodellerna provade jag fyra olika modeller, och givetvis var det bara den dyraste som satt bra i mina öron... *suck*. Å andra sidan kan jag använda den på alla mina telefoner, fast inte samtidigt då *hahaha*.


När jag nu ska sitta i bilen i många timmar ensam vill jag ha en handsfree. Punkt. Särskilt som jag med största säkerhet kommer att köra vilse minst en gång. Jeanette har varnat mig för att hamna på Hisingen - Göteborgs svarta hål. Hahahaha. Gissa vem som kommer att köra fem varv minst på Hisingen??? Läsa karta och köra bil samtidigt kommer INTE att vara en höjdare.
Å andra sidan har jag rätt bra lokalsinne. Och att bara läsa karta är jag proffs på numera. Så det gäller väl att dricka mycket kaffe. Och stanna ofta så man inte blir dum i hela huvet och somnar.

No comments: