Sunday, September 28, 2008

En fantastisk fest

var vi på igår... det blev sent, vi tog taxi hem vid tretiden. Klockan nio i morse öppnades dörren och barnen kom hem.... Så det blev lite för lite sömn kan man ju säga, fast det var mysigt att se dom ändå...

Träffade massor av folk igår som jag inte sett på flera, flera år. Annika S med Jerker och två urgulliga barn, Valter och Ellen, och Basse W, Matte Q, Åsa S, Josefina. Lärde känna en fantastisk finlandssvensk poetissa som fick hela publiken att skratta så tårarna sprutade med sina dikter om handväskor och charterresor. Jag sjöng för Anna, en text som jag skrivit själv och lånat melodin från Hey There Delilah, hon grät. Förhoppningsvis för att hon blev rörd då... ;-). Många fina tal och sånger var det, och lite dramatik blev det också när brandlarmet gick pga nåt kopplingsfel i nån elcentral. Helt plötsligt körde en röd brandbil upp framför Långholmens Folkhögskola, och fyra brandmän i full mundering kom ut. Hahahaha. Och alla singeltjejerna flockades runt bilen, förstås. :-D. Det var oerhört underhållande. Dom stängde av larmet och åkte därifrån, förmodligen lite gladare av all uppmärksamhet.

Idag har jag varit ofantligt seg, men tvingade ut mig själv på en promenad i det fina vädret, sen shoppade jag lite småsaker jag behövde och gick hem. H gick ut med barnen, jag har slappat på sängen och msn:at, och nu ska jag snart laga middag - det blir pasta carbonara - en passande bakisrätt! Ryggen känns inte riktigt hundra, men jag tror det funkar om jag står upp och jobbar ett par dar och tar det lugnt på kvällarna. I veckan som kommer är jag ensam med J två eller tre kvällar, för H har jobbmöten, så det är bara att bita ihop.

Veckans ser-fram-emot: AW på fredag med bästa Digi-Diva.

1 comment:

Digidiva said...

Ska bli mycket, mycket, mycket trevligt min kära pamsa:)