Wednesday, September 10, 2008

5 egna låtar, 3 covers...

blev resultatet av gårdagens inspelningssession. Stod i köket och bara spelade in rakt upp och ner - tanken är att jag ska använda dem som vidareutvecklingsdemos, för folk jag vill ska vara med på den riktiga inspelningen. Där ska jag förstås inte spela in några covers, men jag drog in dom också, för att höra hur det låter bara. :-D

Nu pysslar jag med att lägga över låtarna i datorn och göra mp3:or av dom. Dom får åka med i iPoden i helgen, så kan jag lyssna och lida i bilen *moahahahahaha*.

Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska våga köra vår bil eller ta hyrbilen. Det lutar åt hyrbilen faktiskt. Det är tillräckligt nerve-wrecking att köra bil såpass långt ensam, utan att man behöver nojja över att dyr-lampan ska tändas.

Och idag blev H uppringd av nån j**l idiot med stadsjeep som påstod att H hade backat in i hans bil och knycklat nummerskylten fram och lämnat spår i lacken. H fattar ingenting. Det syns inte ett dyft på vår bil, och med tanke på hur höga stadsjeepar är verkar det smått otroligt. Så nu får försäkringsbolagen bråka. Idioten hade dessutom mage att säga till H att "med tanke på hur din bil ser ut bak kan det ju inte vara första gången du backar på nån...". Grejen är att vi inte har backat på nån, men väl blivit påkörda. På Hallandsgatan. Flera gånger. Men hur bevisar man sin oskuld i det här fallet? Ingen aning. Stadsjeeps-fascist säger jag bara.

No comments: