Monday, September 22, 2008

Bileländet

H har kört bilen fram och tillbaka till Linköping trots att dyr-lampan är tänd. Nu går biljäveln ojämnt också. Suck. Jag har mest lust att köra eländet till skroten och köpa en ny. Det här blir alldeles för dyrt och jobbigt. Och osäkert. Vi får se vad Bilia-Micke säger.

Drömmer om en Ford C-Max Flexifuel. Drömma får man.

För övrigt hade jag en sån där multikreativ kväll igår när jag både lyckades scrappa OCH skriva en helt ny låt. Nu MÅSTE jag snart boka tid hos Jesper för inspelning...

2 comments:

Anonymous said...

Alltså... bilar skall bara fungera och inte kosta, tycker jag :D. Jag hoppas vår håller sig på mattan ett tag...

Digidiva said...

Mitt förra jobb låg precis bredvid en BMW-butik.(Heter det butik om bilar också..?) Eftersom jag på mina rökpauser stod och hängde i deras skyltfönster blev jag halvtjenis med en kille som jobbade där. Han sa en dag att jag kunde få låna en bmw om jag ville över en dag eller så. Han behövde bara mitt körkort i pant.

Jag sa att jag inte hade nåt körkort.Då fick jag plötsligt inte låna bilen. Snålgubbe.