Tuesday, September 9, 2008

Lite medvind + lite cred

H har fått tag på stöldskyddskoden till bilstereon. Phewww. Så nu ska den testas idag, och bilen provköras varje dag under veckan.

För övrigt måste jag få credda 7-11 på Blekingegatan/Götgatan. Igen. Där köper jag en stor latte varje morgon på väg till jobbet, och det är en så himla bra start på dagen tack vare den trevliga personalen. Vi småpratar alltid lite, och skämtar lite, vilket gör att när jag går ut därifrån är jag på superbra humör!

Jag inser nu att jag kommer att få ett antal språkpoliser på mig för användningen av ordet "credda" som säkert inte är ett av SAOL godkänt svenskt ord, men jag kände för att sticka ut hakan lite idag :-D.

2 comments:

Anonymous said...

Jag tycker "credda" är helt OK. Själv skrev jag "brayra" i ScrapRooms blogg tidigare idag ;)

Fanny said...

Gunvor: Haha. Jag älskar det. För "braya" kan man ju inte skriva, det låter ju omåttligt suspekt... *fniss*